تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,268,076 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,657,600 |
شیوه های نوین آموزش مجازی شیمی و معضلات پیش روی آن | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 8، شماره 27، شهریور 1401، صفحه 1-9 اصل مقاله (703.93 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد یعقوبی* 1؛ حمید صادقی2؛ سجاد نفتی3؛ وحید امانی4 | ||
1دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی تهران، ایران | ||
2گروه آموزش شیمی،مرکز آموزش عالی شهید بهشتی، تهران، ایران | ||
3دانشجو کارشناسی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی، تهران، ایران | ||
4گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 17 مهر 1400، تاریخ پذیرش: 18 دی 1400 | ||
چکیده | ||
شیوع کرونا در جهان، بسیاری از امور را تحت تاثیر خود قرارداد و در شیوه زندگی کردن اختلال ایجاد کرد. در کشور ما به دلیل نبود آمادگی لازم برای روبه رو شدن با این بیماری، آموزش برای مدتی مختل و بیشترین آسیب را متحمل شد. با شروع بحران کرونا، کشورهای مختلف برای رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی برای مقابله با این بیماری، به سرعت آموزش حضوری را تعطیل کرده و به سمت آموزش مجازی حرکت کردند. مدارس، دانشگاه ها و موسسات علمی در سراسر جهان از شیوه های گوناگونی برای پیشبرد آموزش خود بهره گرفتند. بعضی از نرم افزارها و پلتفرم های آموزش از راه دور، در دستور کار این موسسات قرارگرفته و معلمان و اساتید با روش های آموزشی متفاوتی، آموزش لازم را در اختیار فراگیرن خود قراردادند. در امر آموزش مجازی، کشور های مختلف با معضلات متفاوتی روبه رو هستند که عوامل زیادی در آن ها دخیل است که مانع از پیشبرد آموزش می شود. در این مقاله تلاش کرده ایم به شیوه های گوناگونی که در موسسات علمی مختلف مورد استفاده و آزمایش قرار گرفته است اشاره داشته باشیم و همچنین معضلات و مشکلات پیش رو در این نوع آموز ش را باگو کنیم. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ پلتفرم؛ نرم افزار؛ آموزش همزمان؛ آموزش نا همزمان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
New methods of virtual chemistry education and the problems facing it | ||
نویسندگان [English] | ||
mohammad yaghobi1؛ Hamid Sadeghi2؛ sajjad nafti3؛ Vahid Amani4 | ||
1BS student in Chemistry Education, Farhangian University, Shahid Beheshti Higher Education Center, Tehran, Iran | ||
2Chemistry education student, Department of Chemistry, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
3BS student in Chemistry Education, Farhangian University, Shahid Beheshti Higher Education Center, Tehran, Iran | ||
4Department of Chemistry, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The spread of the corona in the world has affected many things and disrupted the way of life. In our country, due to the lack of necessary preparation to face this disease, education was disrupted for a while and suffered the most damage. With the onset of the Corona crisis, various countries quickly shut down face-to-face training and moved on to virtual education in order to comply with health protocols to combat the disease as much as possible. Schools, universities, and academic institutions around the world used a variety of methods to advance their education. Some distance learning software and platforms are on the agenda of these institutions and teachers and professors with different teaching methods, provide the necessary training to their learners. In the field of e-learning, different countries face different problems in which many factors are involved that hinder the advancement of education. In this article, we have tried to point out the various methods that have been used and tested in various scientific institutes, as well as to discuss the problems and difficulties facing this type of teaching. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Virtual training, platform, software, simultaneous training, asynchronous training | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 315 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 204 |