تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,001 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,270,706 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,661,262 |
روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 14، اسفند 1401، صفحه 387-402 اصل مقاله (732.42 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
معصومه پایدار* 1؛ فاطمه رحمتی حسن آبادی2 | ||
1دبیر شیمی آموزش و پرورش، مشهد، ایران | ||
2دبیرشیمی آموزش وپرورش،مشهد، ایران | ||
تاریخ دریافت: 13 مرداد 1402، تاریخ پذیرش: 13 مرداد 1402 | ||
چکیده | ||
ذهن انسان فعال است و معلم شرایط یادگیری را ایجاد میکند و مهارت های ذهنی و قابلیتهای تفکر را تقویت مینماید .روش تدریس از مهم ترین عناصری است که در تحقق هدفهای آموزشی به طور فزایندهای مؤثر می باشد.کاوشگری روشی پژوهشی است که میتواند ما را در درک چه و چگونگی جهان پیرامون یاری کند. این مقاله با به کارگیری الگوی تدریس کاوشگری هدایت شونده به بررسی اثر بخشی در یادگیری مفهوم موازنه و آرایش الکترونی پرداختهاست. روش پژوهش انجام شده مروری - توصیفی با رویکرد کاربردی است. در این کار پژوهشی تعدادی کاربرگ که برای اهداف مورد نظر در کلاس درس شیمی تهیه و اجرا شدهاند معرفی میگردد. با تدوین کاربرگ هایی مبتنی بر چرخه کاوشگری هدایت شده، فراگیر داده ها را محک میزند و توضیحات را به منظور توسعه مفاهیم شیمیایی مینویسند. مشاهدهها در بررسی نشان داد که این الگوی تدریس موجب فعال شدن دانشآموزان و مشارکت کامل آنان در امر آموزش ویادگیری میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
کاوشگری هدایت شده؛ تدریس؛ موازنه؛ آرایش الکترونی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Guided Exploration Method: A Study of Electronic Arrangement and Balance | ||
نویسندگان [English] | ||
معصومه پایدار1؛ فاطمه رحمتی حسن آبادی2 | ||
1دبیر شیمی آموزش و پرورش، مشهد، ایران | ||
2دبیرشیمی آموزش وپرورش،مشهد، ایران | ||
چکیده [English] | ||
The human mind is active and the teacher creates learning conditions and strengthens mental skills and thinking abilities. Teaching method is one of the most important elements that are increasingly effective in achieving educational goals. Exploration is a research method that can help us understand what and how the world around us is.This paper uses guided probe teaching model to investigate the effectiveness of balancing concept and electronic arrangement. The research method is a descriptive review with an applied approach. In this research work, a number of worksheets that have been prepared and implemented for the desired purposes in the chemistry classroom are introduced. By compiling worksheets based on guided probe cycles, the learner benchmarks the data and writes explanations for the development of chemical concepts. Observations of this study showed that this teaching model leads to the activation of students and their full participation in teaching and learning. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Guided exploration, teaching, balancing, electronic arrangement | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 164 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 158 |