
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,955 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,226 |
تجارب زیسته در تغییر بنیادین آموزش مجازی ریاضی عمومی | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 1، فروردین 1403، صفحه 1-17 اصل مقاله (609.52 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2025.16857.1098 | ||
نویسنده | ||
فرشید عبدالهی* | ||
بخش ریاضی، دانشکده علوم، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران | ||
چکیده | ||
همهگیری کووید-۱۹ تغییرات اساسی در چشمانداز آموزشی جهانی به وجود آورد. تعطیلی مدارس و مؤسسات آموزشی به دلیل شیوع بیماری، دانشگاهها و مراکز آموزشی را مجبور به پذیرش روشهای جدید یادگیری مانند آموزش الکترونیکی و ترکیبی کرد. این چالشها فرصتهایی نیز به همراه داشت، از جمله فرصت تغییر اساسی در روشهای ارائه دروس. دانشگاه شیراز نیز در این زمینه فعال بوده و درس ریاضی عمومی را با استفاده از یک مدل آموزشی جدید و مناسب برای دانشجویان ارائه کرد. این مدل آموزشی بر اساس نیازهای ویژهی دانشجویان طراحی شده و شامل امکانات پیشرفتهی الکترونیکی، منابع آموزشی متنوع و پشتیبانی مستمر از استادان و دانشجویان است. با استفاده از این مدل، مربیان میتوانند فرآیند یادگیری را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و محیطی جذاب ایجاد کنند که به دانشجویان امکان میدهد بهترین نتایج را کسب کنند. این مقاله به بررسی تجربیات و نتایج تدریس ریاضی عمومی با استفاده از این مدل در دانشگاه شیراز میپردازد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Lived experiences in the fundamental shift of virtual education of general mathematics | ||
نویسندگان [English] | ||
Farshid Abdollahi | ||
Department of Mathematics, Shiraz University | ||
چکیده [English] | ||
The COVID-19 pandemic brought about fundamental changes to the global educational landscape. The closure of schools and educational institutions due to the outbreak forced universities and educational centers to adopt new learning methods, such as online and blended learning, for instruction. These challenges also presented opportunities, including the potential for a significant shift in course delivery methods. Shiraz University responded proactively by offering the General Mathematics course through an innovative educational model tailored to students' needs. This model incorporates advanced digital tools, diverse learning resources, and continuous support from instructors and students. By leveraging this model, educators can significantly enhance the learning process and create an engaging environment that enables students to achieve their best results. This article examines the experiences and outcomes of teaching General Mathematics using this model at Shiraz University. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 111 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 35 |