
تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 467 |
تعداد مقالات | 3,610 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,242,402 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,427,157 |
بهبود یادگیری درس تشابه ریاضی پایۀ نهم به کمک الگوی تدریس E7 | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 تیر 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2024.16285.1085 | ||
نویسندگان | ||
پرستو نجفی دهکردی* 1؛ آسیه ابراهیم زاده2 | ||
1رشته اموزش ریاضی،دانشگاه فرهنگیان شهیدرجائی،شهراصفهان | ||
2گروه آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665 تهران، ایران | ||
چکیده | ||
مفهوم تشابه در ریاضیات از جمله مفاهیم بنیادی درهندسه میباشد که دانشآموزان در فراگیری آن و ارتباط دادن آن با زندگی روزمره مشکل دارند. بطورکل از میان شاخه های مختلف ریاضیات، هندسه همواره با گستره وسیع تری از بدفهمی ها و مشکلات یادگیری روبهرو بوده است و یادگیری آن، تنها زمانی رخ میدهد که با درکی عمیق آمیخته باشد. در این پژوهش از روش تحقیق اقدام پژوهی استفاده شده است. با توجه به شرایط پژوهش در این مطالعه، از روش نمونهگیریِ در دسترس استفاده شد. 12نفر از دانشآموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم دبیرستان متوسطه دوره اول مدرسه سمیه شهر اصفهان به عنوان نمونه آماری مورد نظر انتخاب شدند. استفاده از کلاس ساختنگرایی و اجرای الگوی تدریس E7 در فرآیند اقدامپژوهی نتایج قابل توجهی به همراه داشت. این روش به ویژه در شناسایی نقاط قوت و ضعف، تقویت توانایی حل مسئله و افزایش خلاقیت در دانشآموزان تأثیر بسزایی داشت. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Improving The Learning of the 9th Grade Mathematics Similarity Lesson By 7E Teaching Model | ||
نویسندگان [English] | ||
Parastu Najafi Dehkordi1؛ Asiyeh Ebrahimzadeh2 | ||
1Shahid Rajaee university,Isfahan | ||
2Department of Mathematics Education,Farhangian University, p.o.Box 14665-889,Tehran,Iran | ||
چکیده [English] | ||
The concept of similarity in mathematics is one of the fundamental concepts in geometry that students have difficulty in learning and relating it to everyday life. In general, among the different branches of mathematics, geometry has always faced a wider range of misunderstandings and learning challenges and this occurs only when it is intertwined with a deep understanding. In this research, the action research method has been used. According to the research conditions, available sampling method was used in this research. 12 students from the ninth grade of Somayeh Secondary School in Isfahan city were selected as a statistical sample. The use of the 7E teaching model in the action research process achieved effective result. Among other things, this method has an effective role in identifying weaknesses and strengths, problem solving ability and increasing creativity in students. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2 |