
تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 474 |
تعداد مقالات | 3,699 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,321,129 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,486,885 |
استفاده از روش های فعال تدریس در آموزشهای مجازی | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
دوره 4، شماره 3 - شماره پیاپی 15، اسفند 1401، صفحه 194-204 اصل مقاله (474.12 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/chemedu.2023.4361 | ||
نویسنده | ||
امیرحسین چشمه خاور | ||
گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
با شیوع جهانی ویروس کرونا، کلاسهای حضوری در اکثر نقاط جهان تعطیل شد و جای خود را به آموزشهای مجازی داد. در حالیکه آموزش از راه دور برای همه مدرسان یک چالش بود، عدم بازدهی کلاسها و عدم مشارکت فراگیران به یک چالش بزرگتر تبدیل شده بود. بنابراین از همان ابتدا، نیاز به یافتن روشهای نوآورانه در تدریس و ارزشیابی دانشجویان و دانشآموزان کاملا حس میشد. رویکردهای تدریس مورد استفاده برای در آموزش های مجازی عمدتا بر پایه روش های غیر فعال بوده است که تعامل بین مدرس و فراگیر را محدود میکرد. مشکلات زیرساختی اینترنت و بسترهای آنلاین هم این مشکل را بیش از پیش تشدید میکرد. اگرچه خطرات کووید کاهش یافته است، اما شیوع سایر بیماریهای همهگیر جدید در آینده امکانپذیر است، که این موضوع توجه بیشتر به دورههای آنلاین و ارتقای آنها و برطرف کردن نقایص این دورهها را طلب میکند. در این مطالعه به بررسی میزان کارآمدی یک روش فعال تدریس در آموزش مجازی میپردازیم. نتایج نشان داد با وجود محدودیتها، استفاده از روش فعال یادگیری به مشارکت بیشتر فراگیران و بازدهی بیشتر آموزشی نسبت به روش سخنرانی منجر شد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ روش فعال؛ سخنرانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Using active teaching methods in virtual education | ||
نویسندگان [English] | ||
Amir Hossein Cheshme Khavar | ||
Department of Chemistry Education, Farhangian University,Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
With the global outbreak of COVID-19, there was an immediate shutdown of face-to-face classes and a sudden shift to online learning. While remote learning was a challenge for instructors, the the inefficiency of classes and the lack of participation of learnershad become a bigger challenge. Therefore, to find innovative methods for teaching and assessment of students was compeletly felt. The teaching approaches used in virtual education were mainly based on inactive methods that limited the interaction between the teacher and the learner. The infrastructure problems of the Internet and online platforms aggravated this problem even more. In this study, we investigate the effectiveness of an active teaching method in virtual education. The results showed that despite the limitations, the use of the active learning method led to more participation of learners and more educational efficiency than the lecture method. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Virtual education, Active method, lecture | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1 |