| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,725 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,178 |
بررسی مطالعات و پژوهشهای انجام شده در زمینه کاربرد فناوریهای چندرسانهای در آموزش ریاضیات مقطع ابتدایی | ||
| پژوهش در آموزش ریاضی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آبان 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2025.19923.1112 | ||
| نویسنده | ||
| فاطمه گل فرشچی* | ||
| استادیار دانشکده جندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش باهدف بررسی نتایج پژوهشهای انجام شده در زمینه تأثیر استفاده از فناوریهای چندرسانهای در آموزش مباحث ریاضیات مقطع ابتدایی بر میزان یادگیری فراگیران صورتگرفته است تا مدرسان ضمن آشنایی با ابزارها و محتواهای تولید شده در امر تدریس از آنها استفاده کرده و در صورت نیاز محتواهای چندرسانهای متناسب با موضوع تدریسی تهیه نمایند. یکی از اهداف اصلی تعلیموتربیت، آموزش و یادگیری و استفاده از ابزارهایی مناسب جهت بهبود این فرایند است. باتوجهبه اینکه یکی از عاملهای تأثیرگذار بر بهبود فرایند آموزش و یادگیری استفاده از فناوری اطلاعات در امر آموزش است، تولید چندرسانهایهای آموزشی و استفاده از آنها در امر تدریس جهت بهبود این فرایند از اهداف اصلی نظام آموزشوپرورش است در این پژوهش با استفاده از روش مطالعات کتابخانهای به معرفی اپلیکیشنهای ساخته شده و گردآوری مطالعات انجام شده در زمینه تأثیر چندرسانهایها بر یادگیری و انگیزش دانشآموزان پرداخته شده است. طبق مطالعات انجام شده یکی از عاملهای تأثیرگذار بر عملکرد تحصیلی ریاضی دانشآموزان، میزان علاقه آنها به درس ریاضی و نگرش آنها نسبت به ریاضی است. در مقطع ابتدایی دانشآموزان به دلیل سن کم مفاهیم انتزاعی را درک نمیکنند. تحقیقات نشان میدهد استفاده از محیطهای یادگیری مبتنی بر چندرسانهای میتواند باعث ایجاد انگیزه در فرایند یادگیری شود. از طرف دیگر به دلیل آنکه هنگام استفاده از محتواهای چندرسانهای در آموزش، فراگیران از حواس مختلف برای یادگیری استفاده میکنند؛ لذا یادگیری سریعتر و ماندگارتر خواهد بود. این امر به تسریع و بهبود فرایند آموزش بهخصوص در درس ریاضی کمک خواهد کرد. | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Review of studies and research conducted on the application of multimedia technologies in elementary mathematics education | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Fatemeh Golfarshchi | ||
| Assistant professor of Multimedia Faculty of Tabriz Islamic Art University , Tabriz, Iran | ||
| چکیده [English] | ||
| This study aims to investigate the results of research conducted on the effect of using multimedia technologies in teaching elementary mathematics on the level of learners' learning, till teachers can familiarize themselves with the tools and used of their produced in teaching and, if necessary, prepare multimedia content appropriate to the teaching subject. One of the main goals of education is teaching and learning and using appropriate tools to improve this process. Since one of the factors affecting the improvement of the teaching and learning process is the use of information technology in education, producing educational multimedia and using them in teaching to improve this process is one of the main goals of the education system. In this study, the library study method was used to introduce the applications that have been created and to collect studies conducted on the effect of multimedia on student learning and motivation. According to studies, one of the factors affecting students' academic performance in mathematics is their interest in mathematics and their attitude towards mathematics. In the elementary school since students are young age, so they did not understand abstract concepts and the weakness learning mathematics are more visible in these students. Research shows that the use of multimedia-based learning environments in the learning process can crate motivation. On the other hand, because when using multimedia content in education, learners use different senses to learn; therefore, learning will be faster and more lasting. This can will help to accelerate and improve the education process, especially in mathematics. | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 18 |
||