تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,989 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,001 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,357 |
اثربخشی آموزش تلفیقی تربیت بدنی و علوم تجربی برمبنای بازی های گروهی بر ارتقاء یادگیری، روحیه ی رقابت و همکاری و نگرش های صمیمانه | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 3، شماره 9، خرداد 1396، صفحه 87-109 اصل مقاله (333.31 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرانک موسوی* 1؛ ندا خداداده2؛ محسن اسمعیلی3 | ||
1استادیارگروه مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران. | ||
2کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دبیرآموزش و پرورش ناحیه 2 کرمانشاه، ایران | ||
3کارشناس ارشد علوم سیاسی، دبیر تاریخ، آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمانشاه، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 12 خرداد 1397، تاریخ بازنگری: 04 تیر 1397، تاریخ پذیرش: 05 تیر 1397 | ||
چکیده | ||
روش پژوهش، نیمه آزمایشی و از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول به تعداد 304 نفر بود که در سال تحصیلی 95-1394 در منطقه بیستون مشغول به تحصیل بودند.نمونه آماری شامل دو کلاس 20 نفره از دانش آموزان دختر پایه هفتم دبیرستان های متوسطه اول صدیقه کبری(س) و سمیه منطقه بیستون که از بین تمام مدارس متوسطه اول دخترانه منطقه که شامل 18 آموزشگاه بود که به روش خوشه ای در دسترس انتخاب شده بودند.ابزار اصلی گردآوری داده ها پرسشنامه یادگیری محقق ساخته ، پرسشنامه حس رقابت و همکاری (مارتین، 1976) و پرسشنامه نگرش های صمیمانه (الکسیس جی. واکر و لیندا تامپسون (IS) بود.برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دهنده این مطلب بود که آموزش تلفیقی برمبنای بازی های گروهی بر میزان یادگیری ،روحیه ی رقابت- همکاری و نگرش های صمیمانه دانش آموزان تأثیر معنی داری داشت. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش تلفیقی؛ روحیه ی رقابت- همکاری؛ یادگیری؛ نگرش های صمیمانه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effectiveness of Consolidated Group Game-Oriented Teaching of Physical Education and Science on Learning Enhancement, Competition and Cooperation Spirit and Sincere Attitude | ||
نویسندگان [English] | ||
Faranak Mousavi1؛ Neda Khodadadeh2؛ Mohsen esmaeili3 | ||
1Assistant Professor of Educational Management, Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah, IRAN. | ||
2Master of Science in Education Technology, Area 2 of Kermanshah Education office,IRAN. | ||
3Master of Science in Political Science, Area 2 of Kermanshah Education office,IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The research method was semi-experimental and pre-test and post-test design with control group. The statistical population consisted of all the students of the grade 7 of the first high school period( 304 ) studying in the Bisotun region during the academic year 2015-2016. The statistical sample included two classes( 20 students in each) from the grade 7 of Sedigheh Kobra & Somayyeh high school students of Bistoon District, which were selected through cluster sampling from among all the first girl high schools available in the region,. . The main instrument for collecting data was a researcher-made learning questionnaire, a questionnaire of sense of competition and collaboration (Martin, 1976) and a sentimental attitude questionnaire (Alexis J. Walker and Linda Thompson (IS). For data analysis, descriptive statistics indices Mean and standard deviation and inferential statistics, covariance analysis test were used. The results of covariance analysis indicated that group-based compilation training had a significant effect on learning level, competency-cooperation spirit and students' attitude of sentiment. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Combined Education, Competitive Spirit, Co-operation, learning, Intentional Attitudes | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 520 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 602 |