تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,293 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,426 |
رابطه مدیریت زمان با خلاقیت و خود تنظیمی دانش اموزان پایه ششم ابتدایی سعدآباد | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 5، شماره 18، شهریور 1398، صفحه 69-90 اصل مقاله (343.99 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حسین افلاکی فرد* 1؛ محمدرضا اکبری2 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
2آموزگار، سعد آباد بوشهر، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 20 آبان 1397، تاریخ بازنگری: 26 دی 1397، تاریخ پذیرش: 23 مرداد 1398 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش رابطه مدیریت زمان با خلاقیت و خود تنظیمی دانش اموزان پایه ششم ابتدایی بود. پژوهش حاضر با توجه به هدف و ماهیت کاربردی بود که برای انجام ان از روش توصیفی – همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل 730 نفر دانش آموزان پایه ششم ابتدایی سعد آباد بوده است که با استفاده روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد 150 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید .ابزار اندازه گیری در این پژوهش شامل سه پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی ، خلاقیت تورنس و پرسشنامه مدیریت زمان بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی(میانگین و انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطی از ضریب همبستگی و رگرسیون چند متغیره به روش همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مدیریت زمان با خلاقیت و خود تنظیمی دانش اموزان رابطه معنادار وجود دارد .بین مدیریت زمان با ابعاد خلاقیت دانش اموزان رابطه معنادار وجود دارد .بین مدیریت زمان با ابعاد خود تنظیمی دانش اموزان رابطه معنادار وجود دارد. کلید واژه ها: مدیریت زمان، خلاقیت، خود تنظیمی | ||
کلیدواژهها | ||
خود تنظیمی؛ مدیریت زمان؛ خلاقیت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Relationship between time management and creativity and self-regulation of the students of the sixth elementary school of Saadabad | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Hossein Aflaki Fard1؛ Mohammad Reza Akbari2 | ||
1Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, IRAN. | ||
2Teacher, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the research was to investigate the relationship between time management and creativity and self-regulation of elementary school students. The present study was carried out in accordance with the purpose and nature of the application which has been used for descriptive-correlative method. The statistical population of this study was 730 students of Saadabad primary school. The sample was selected using a multistage cluster sampling method. A sample size of this study was three questionnaires: self-regulation learning strategies, creativity Torrance and Time Management Questionnaire. For data analysis, descriptive statistics (mean and standard deviation) and inferential statistics of correlation coefficient and multiple regression were used. The results showed that there is a meaningful relationship between time management and creativity and self-regulation of students. Time management has significant relationship with students' creativity dimensions. There is a meaningful relationship between time management and self-regulatory dimensions of students. Keywords: time management, creativity, self-regulation | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Self- Regulating, Time Management, Creativity | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 443 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 478 |