تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,262,094 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,652,062 |
طراحی الگوی تدریس ضرب کسر در عدد(عملگر) با تاکید برتقویت هوش فضایی دانش آموزان پایه پنجم دبستان شهدای مشکان | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 11-32 اصل مقاله (930.82 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حجت افتخاری* 1؛ مریم مکی ابادی2؛ زهرا عابدی3 | ||
1دانشجوی دکتری برنامه ریزی ، دانشگاه هرمزگان، ایران. | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد نی ریز، ایران. | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه ازاد فسا، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 02 تیر 1398، تاریخ بازنگری: 02 شهریور 1398، تاریخ پذیرش: 16 شهریور 1398 | ||
چکیده | ||
هدف درسپژوهی حاضر طراحی الگوی تدریس ضرب کسر در عدد با تاکید بر تقویت هوش تصویری-فضایی پایه پنجم جهت تدریس اثربخش این مفهوم بود. این پژوهش به معلمان کمک میکند تا هنگام کسب صلاحیتهای حرفهای به بازسازی فکری خویش و دانشآموزان در فرایند یاددهی-یادگیری توجه جدی مبذول دارند. در کتب حاضر دوره ابتدایی جهت تقویت هوش تصویری-فضایی فعالیتهایی در برنامههایدرسی در نظر گرفته شدهاست که با توجه به مشاهدات آموزگاران و عملکرد دانشآموزان نیاز به تاکید بیشتر بر این مقوله احساس میشود. جهت انجام پروژه درسپژوهی پس از مشخص شدن موضوع، جلساتی پیرامون نحوه کار و آشنایی با چگونگی تقویت هوش فضایی با حضور تمامی اعضا و راهنمایان و آموزگار پایه چهارم و ششم برگزار گردید و حاصل کار طرح درس تدریس اول و آگاهی تمام اعضا از جوانب موضوع "ضرب کسر در عدد" بود. پس از تدریس اول در مورد چالشها و اثربخشی و نقاط قوت تدریس جلسهای برگزار و بنا به حفظ نقاط قوت تدریس اول و رفع چالشها با روشی نوین شد. پس از تدوین طرح درس دوم و تدارک موقعیتهای آموزشی مناسب، تدریس دوم با موفقیت چشمگیری انجام شد. سپس در مورد نتایج پروژه، اثربخشی و چالشهای تدریس دوم و مقایسهی دو تدریس جلسه برگزار گردید | ||
کلیدواژهها | ||
:" درس پژوهی"؛ "هوش فضایی"؛ " ضرب کسرها" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The design of the teaching model of fractional multiplication in the number (operator) with emphasis on the spatial intelligence of students in the fifth grade of Mashkan Martyrs Elementary School | ||
نویسندگان [English] | ||
Hojat Eftekhari1؛ Maryam Makiabadi2؛ Zahra Abedi3 | ||
1Phd Student in Curriculum Studies, Hormozgan University, IRAN. | ||
2Master student , Neyriz Azad University, IRAN. | ||
3Master student , Fasa Azad University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study was to design a fractional multiplication teaching model with emphasis on enhancing fifth-grade visual-spatial intelligence to teach this concept effectively. This research helps teachers pay close attention to their intellectual and students' learning in the teaching-learning process when acquiring professional qualifications. In the present textbooks, elementary courses are designed to enhance visual-spatial intelligence in curriculum activities that need to be emphasized more by teachers' observations and student performance. In order to carry out the research project after the topic was identified, meetings were held on how to enhance spatial intelligence with the presence of all members, guides and tutors of fourth and sixth grade. Multiply the fraction by number ". After the first teaching about the challenges, effectiveness and strengths of the teaching session, a meeting was held in order to preserve the strengths of the first teaching and to solve the challenges in a new way. After developing the second lesson plan and providing the appropriate training opportunities, the second teaching was a great success. Then, a session was held on the results of the project, the effectiveness and challenges of the second teaching and the comparison of the two teaching. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
: "Study", "Space intelligence", "Multiplication of fractions" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 791 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,524 |