تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,766 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,143 |
بررسی بدفهمی های موجود در مبحث کسر ریاضی دوره ابتدایی و راهکارهایی برای رفع آن ها | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 20، آذر 1399، صفحه 1-9 اصل مقاله (742.99 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
منصوره موسی پور* 1؛ بهاره پور تقی کوهبنه2؛ آمنه تقی پور3 | ||
1ستادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 05 مرداد 1399، تاریخ پذیرش: 07 شهریور 1399 | ||
چکیده | ||
بدفهمی ها در ریاضی، باعث ایجاد مشکل در یادگیری دانش آموزان می شوند. شناسایی این بدفهمی ها و دانستن راهکارهایی برای رفع آن ها می تواند به معلمان کمک کند تا برای بهبود یادگیری دانش آموزان، گام هایی سازنده بردارند. کسرها یکی از مفاهیم پرکاربرد ریاضیات دوره ابتدایی هستند. در این مقاله به بررسی بدفهمی هایی می پردازیم که دانش آموزان دوره ابتدایی در یادگیری کسرها با آن بدفهمی ها مواجه می شوند. بازنمایی های چندگانه به عنوان یکی از راهکارها برای رفع بدفهمی های کسرها معرفی می شود و مثال هایی نیز در این زمینه ارائه می گردد. همچنین روش تدریس بایبی که یکی از روش های تدریس یادگیرنده محور است به عنوان یکی دیگر از راهکارهای رفع بدفهمی ها در زمینه کسرها پیشنهاد می گردد و با بیان مثال هایی، شرح داده می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
بدفهمی؛ ریاضی ابتدایی؛ کسرها؛ بازنمایی ها؛ روش تدریس بایبی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigation the existing misconceptions in the subject of elementary school mathematics fractions and solutions for them | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Mansooreh Moosapoor1؛ Bahareh Pourtaghi Koohbaneh2؛ Ameneh Taghipour3 | ||
1Professor Assistant of Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
2Student of Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
3Student of Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Misconceptions in mathematics make it difficult for students to learn. Identifying these misunderstandings and finding ways to solve them can help teachers take constructive steps to improve student learning And it helps students learn better from math lessons and become more interested in learning math. Fractions are one of the most widely used concepts in elementary mathematics. Students deal with fractions and related operations at almost all elementary school math levels. In this article, we examine the misconceptions that elementary school students encounter in learning fractions. We also offer two solutions to deal with misconceptions. Multiple representations are introduced as one of the solutions to eliminate the misunderstandings of the fractions and some examples are provided in this regard. Also, Bybee teaching method, which is one of the learner-centered teaching methods, is suggested as another solution to eliminate misunderstandings in the field of fractions, and it is explained by giving examples. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Misconception, elementary math, fractions, multiple representations, Bybee teaching method | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,384 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,824 |