تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,262,534 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,652,431 |
مروری بر تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری | ||
پژوهش در آموزش علوم تجربی | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 1، آذر 1400، صفحه 1-8 اصل مقاله (1.02 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد ابراهیمی دباغ* 1؛ مهدی ظفر حیدرپور2 | ||
1استادیار، گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان. | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش فیزیک، گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان. | ||
تاریخ دریافت: 14 آذر 1400، تاریخ پذیرش: 14 آذر 1400 | ||
چکیده | ||
اهداف: بررسی تاثیر یادگیری خرد بر سطح یادگیری دانشآموزان روش: در این مطالعه دو دسته از دانشآموزان مقطع نهم دبیرستان غیرانتفاعی امام رضا (ع) مشهد مورد بررسی قرار گرفتند. یک دسته از دانشآموزان تحت آموزش سنتی و دسته دیگر تحت آموزش با استفاده از یادگیری خرد (کلیپهای آموزشی، گیف، کارتون، بازی، داستان کوتاه، خلاصۀ کتاب) درس فیزیک قرار گرفتند. تعداد هر دسته از دانشآموزان ده نفر میباشد. سپس بعد از دو هفته از دانشآموزان، آزمون گرفته شد و نتایج آزمون مقایسه شد. یافتهها: طبق نتایج بهدست آمده آموزش با استفاده از یادگیری خرد باعث ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان شده است و دانشآموزانی که از یادگیری به روش خرد بهرهمند شدهاند؛ نتایج بهتری نسبت به دانشآموزانی که از یادگیری سنتی بهرهمند شده اند، نشان دادند. همچنین نمرات ضعیف در دانشآموزانی که از یادگیری سنتی بهره بردند بیشتر از دانشآموزانی که از یادگیری خرد بهره بردند مشاهده شده است. نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد آموزش با استفاده از یادگیری خرد باعث ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان شده است. | ||
تازه های تحقیق | ||
طبق نتایج بهدست آمده آموزش با استفاده از یادگیری خرد باعث ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان شده است و دانشآموزانی که از یادگیری به روش خرد بهرهمند شدهاند؛ نتایج بهتری نسبت به دانشآموزانی که از یادگیری سنتی بهرهمند شده اند، نشان دادند. همچنین نمرات ضعیف در دانشآموزانی که از یادگیری سنتی بهره بردند بیشتر از دانشآموزانی که از یادگیری خرد بهره بردند مشاهده شده است. نتایج نشان میدهد آموزش با استفاده از یادگیری خرد باعث ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری خرد؛ آموزش فیزیک؛ آموزش سنتی؛ سطح یادگیری؛ دانشآموزان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Overview of the Effects of Micro-Learning on the Level of Learning | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Ebrahimi Dabbagh1؛ Mehdi Zafar Haidarpour2 | ||
1Department of Basic sciences, Farhangian University. Mashhad. Iran | ||
چکیده [English] | ||
This study aimed to investigate the effect of micro-learning on students' learning level. In this study, two groups of ninth grade students of Imam Reza Non-Profit High School in Mashhad were studied. One group of students received traditional education and the other group received physics lessons using micro-learning (educational clips, gifs, cartoons, games, short stories, book summaries). The number of students in each group was ten. Then, after two weeks, students were tested and the test results were compared. According to the results, education using micro-learning improved the level of students' learning and students who received micro-learning education showed better results than students who received traditional education. Also, poor grades were observed in students who benefited from traditional learning more than students who benefited from micro-learning. The results show that education using micro-learning has improved the level of students' learning. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Micro-learning, Physics education, Traditional education, Learning level, Students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 600 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 466 |