تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 411 |
تعداد مقالات | 3,175 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,515,161 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,871,356 |
بررسی میزان تاثیر چند عامل (علاقه، وسایل آموزشی، روش تدریس) بر یادگیری هندسه | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
دوره 2، شماره 2، شهریور 1400، صفحه 47-55 اصل مقاله (764.02 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
بهروز فدایی* ؛ هوگر قهرمانی | ||
گروه ریاضی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه کردستان | ||
تاریخ دریافت: 01 بهمن 1400، تاریخ بازنگری: 20 بهمن 1400، تاریخ پذیرش: 01 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
هندسه کمک شایانی به فهم مسائل ریاضی کرده و در روشهای حل مسائل ریاضی، دیـدی وسیعتر را ارائه خواهد داد. آموزش هندســه و ایجــاد جذابیــت و علاقه در دانش آموزان نســبت بــه آن از دغدغه هاى بیشتر معلمان ریاضى است. در این مقاله سعی بر آن است برخی از عوامل موثر بر میزان یادگیری هندسه و در واقع چالشهای آموزش هندسه درجهت توسعه فرایند یاددهی ـ یادگیری و با در نظر گرفتن رویکردهای فعال آموزشی در یک جامعه آماری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. از جمله این عوامل که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است می توان به بررسی میزان علاقه و نگرش دانشآموزان به درس هندسه و تأثیر آن بر میزان یادگیری، بررسی میزان استفاده دانشآموزان مدارس از وسایل کمک آموزشی و تأثیر آن بر کیفیت یادگیری دانشآموزان و بررسی میزان تأثیر رفتار و شیوه تدریس معلمان هندسه بر میزان یادگیری آن درس اشاره کرد. کلمات کلیدی: آموزش هندسه، نگرش ریاضی، وسایل کمک آموزشی، روش تدریس. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش هندسه؛ نگرش ریاضی؛ وسایل کمک آموزشی؛ روش تدریس | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 298 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 328 |