تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,265,906 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,655,984 |
استفاده از بازی در رفع اختلال یادگیری ریاضی در کودکان | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
دوره 2، شماره 2، شهریور 1400، صفحه 57-72 اصل مقاله (584.64 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
نوروز هاشمی | ||
تاریخ دریافت: 21 اسفند 1400، تاریخ پذیرش: 21 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
تحقیقات نشان داده است که استفاده از بازیهای مختلف مانند: فکری، رایانه ای کمک فراوانی به یادگیری عمیق ریاضی می کند. یکی از علل گریز دانش آموزان از درس ریاضی عدم توجه به کاربرد ریاضی در زندگی است. این بر عهده معلم است که این دیدگاه را تغییر دهد. معلم میتواند با انواع بازیها و روشهای تدریس خلاقانه باعث شکوفایی استعدادها و توانایی دانش آموزان و همچنین و علاقه آنها به درس ریاضی شود. نوع بازیها و چگونگی استفاده از آنها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله که مطالعه مفهومی است به بررسی بازی و کارکرد فعالانه آن در میان دانش آموزان در روند تدریس و نحوه یادگیری دروس ریاضی ابتدایی پرداخته شده است. همچنین پژوهش حاضر که به نمایش بازیهای متنوع و مناسب برای کمک به آموزش ریاضی می پردازد و نشان می دهد که چگونه استفاده از بازی میتواند اختلالات یادگیری را در درس ریاضی برای دانش آموزان دوره ابتدایی کاهش می دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
اختلال؛ بازی؛ خلاقیت؛ ریاضی ابتدایی؛ یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 252 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 326 |