تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,267,336 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,657,092 |
واکاوی رویکردهای یاددهی-یادگیری به منظورارائه الگوی مناسب شاگردپروری در دانشگاه فرهنگیان | ||
پژوهش در مطالعات برنامه درسی | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 1، اسفند 1400، صفحه 3-26 اصل مقاله (2.45 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/jcdr.2022.2316 | ||
نویسنده | ||
علی صحبت لو* | ||
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان ، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 29 مرداد 1400، تاریخ پذیرش: 31 تیر 1401 | ||
چکیده | ||
تدریس را تعامل استاد-دانشجو در کلاس درس گویند که با هدف ایجاد یادگیری پایدار انجام میگیرد. این فرایند در سالهای اخیر دارای رویکردهای زیادی شده است. انتخاب رویکرد مناسب تدریس-یادگیری از سوی استاد در کلاس درس وابسته به عوامل زیادی است که از جمله این عوامل ،دانشجو میباشد. از سوی دیگر دیدگاه استاد و فلسفه تربیتی او در انتخاب و اجرای رویکرد تدریس-یادگیری تاثیر زیادی دارد. انتظار می رود در نظام تعلیم و تربیت اسلامی و به طور ویژه در دانشگاه فرهنگیان، رویکرد تدریس و یادگیری با توجه به ویژگیهای این نظام و دانشگاه انتخاب، اجرا و ارزیابی شود. این موضوع ازآن جا اهمیت مضاعف پیدا میکند که شاگردپروری به عنوان مرکز ثقل فرایند تدریس-یادگیری در دانشگاه فرهنگیان مورد توجه بزرگان تعلیموتربیت قرارگرفته و اخیرا نیز از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید واقع شده است. بر این اساس،در پژوهش حاضرکه به شیوه توصیفی-تحلیلی تدوین شده، ضمن معرفی رویکردهای یاددهی-یادگیری و رویکردهای گوناگون تدریس-یادگیری،الگوی مناسب این فرایند در دانشگاه فرهنگیان درسه بخش طراحی، اجرا و ارزیابی،تدوین و معرفی گردیده است. | ||
کلیدواژهها | ||
"تدریس؛ شاگردپروری؛ دانشگاه فرهنگیان؛ الگو؛ یادگیری" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Analyzing teaching-learning approaches to provide a suitable model of apprenticeship in Farhanghian Universit | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 268 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 230 |