تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 2,988 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,255,948 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,646,437 |
The Investigation of the Relationship between Brain Executive Function and Writing Skills with the Mediating Role of Self-Regulatory English Learning Strategies | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 2 - شماره پیاپی 1024200، خرداد 2022، صفحه 1-12 اصل مقاله (541.37 K) | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2022.10693.1016 | ||
نویسنده | ||
Atragin Saadatmand* | ||
English Department, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 05 دی 1400، تاریخ بازنگری: 30 آذر 1401، تاریخ پذیرش: 13 شهریور 1401 | ||
چکیده | ||
Based on the integrated and Distinctive view of Miyak et al. (2000), Executive Functions are a set of related and distinct structures that allow individuals to strive for self-regulation, thoughts, and actions towards the goal of Special help. Self-regulation as metacognitive knowledge as defined by Flavell (1979) and follows Dornyei’s (2005) call to focus on the psychological perspectives of language learning. This study aimed to explore the relationship between a deficiency in the executive function of the brain and writing skills through the mediation of self-regulatory strategies. In this study, 150 Iranian EFL university students were selected. Using Simple random sampling of a population of 630 .they were asked to fill out a self-regulatory strategy questioner by Wang and Bai (2013) and a questionnaire of efficacy in the executive function of the brain by Barkley (2011) and during the course, students were asked to write 7 pieces of writing in the General genre. The study Method was a Descriptive type of correlation. Structural equation modeling was used to analyze data. The research model had a good fit and the factor structure considered acceptable. The results of the study showed that there was a correlation among research variables at the level of 0.01. Considering individual differences, including executive function of the brain, and improving these differences by applying English language learning strategies can be effective in increasing writing skills | ||
کلیدواژهها | ||
brain executive function؛ writing؛ self-regulatory strategies | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی ارتباط بین کارکرد اجرایی مغزو مهارت نگارش با نقش میانجی راهبرد های خود تنظیمی یادگیری زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
عطرآگین سعادت مند | ||
گروه آموزشی زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان، تهران ،ایران. | ||
چکیده [English] | ||
بر اساس دیدگاه یکپارچه و متمایز میاک و همکاران (۲۰)، کارکردهای اجرایی مجموعه ای از ساختارهای مرتبط و متمایز هستند که به افراد اجازه می دهد برای خود تنظیمی، افکار و اقدامات در جهت هدف ویژه تلاش کنند. خود تنظیمی به عنوان دانش فراشناختی تعریف شده توسط Flavell (1979) و به دنبال (2005،دورنیه) فراخوان به تمرکز بر دیدگاه های روانی یادگیری زبان است. این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین کمبود در عملکرد اجرایی مغز و مهارت های نوشتن از طریق میانجیگری استراتژی های خود نظارتی یادگیری زبان انگلیسی انجام شد. با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده از جمعیت 630 نفر، از آنها خواسته شد تا یک پرسشنامه استراتژی خود نظارتی تهیه شده توسط وانگ و بای (2013) و پرسشنامه اثربخشی در عملکرد اجرایی مغز تهیه تشده توسط بارکلی (2011) پر کنند و در طول دوره از دانشجویان خواسته شد که 7 قطعه نوشته در ژانر عمومی بنویسند.در این مطالعه 150 نفر از دانشجویان دانشگاه ایران انتخاب شدند. روش مطالعه از نوع توصیفی همبستگی بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. مدل پژوهش تناسب خوبی داشت و ساختار عاملی قابل قبول تلقی شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین متغیرهای پژوهش در سطح 01/0 همبستگی وجود دارد. با توجه به تفاوت های فردی، از جمله عملکرد اجرایی مغز، و بهبود این تفاوت ها با به کارگیری استراتژی های یادگیری زبان انگلیسی می تواند در افزایش مهارت های نوشتن مؤثر باشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
کارکرد اجرایی مغز, نگارش, راهبرد های خودنظارتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 287 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 222 |