تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,270 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,389 |
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش شیمی طی همهگیری بیماری کووید-19: دستاوردها و چالشها | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 13، آذر 1401، صفحه 21-39 اصل مقاله (1.13 M) | ||
نوع مقاله: مقاله مروری | ||
نویسنده | ||
نسیم اصغری لالمی* | ||
دبیر شیمی، آموزش و پرورش رباط کریم ، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 10 خرداد 1401، تاریخ بازنگری: 29 مرداد 1401، تاریخ پذیرش: 12 مهر 1401 | ||
چکیده | ||
با شیوع بیماری کووید-19 و به دنبال آن تعطیلی گسترده مدارس و دانشگاهها در سراسر جهان، روش آموزش دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این تغییرات در تمامی نقاط دنیا و همچنین کشور ما با سرعت زیادی به وقوع پیوسته است. در بسیاری از مراکز آموزشی، آموزش مجازی بسیار مورد استفاده قرار گرفت. این انتقال از آموزش سنتی به آموزش مجازی، پیامدهایی را به همراه داشته است. دانشآموزان و معلمان وارد دوره جدیدی از آموزش شدند که بسیار ناشناخته بود. یکی از این تغییرات استفاده بسیار گسترده تر و بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در بخش آموزش است. در این مقاله به بررسی قابلیتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش دروس مدرسه و دانشگاه به ویژه آموزش درس شیمی پرداخته شده است. ابعاد مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین تأثیر همه گیری کووید-19 بر استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. همچنین فرصتها و چالشهایی که در این رابطه برای دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید ایجاد شده بررسی گردیده است. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)؛ آموزش شیمی؛ همهگیری کووید-19؛ آموزش مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Information and Communication Technology (ICT) in Chemistry Education During Covid-19 Pandemic: Achievements and Challenges | ||
نویسندگان [English] | ||
Nasim Asghari Lalami | ||
Chemistry teacher, Robat Karim, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
With the outbreak of the Covid-19 disease and the consequent widespread closure of schools and universities all around the world, education methods have undergone many changes. These changes have happened very quickly in all parts of the world as in our country. Virtual education was widely used in many educational centers. This sudden transition from traditional to virtual education has had consequences. Students and teachers entered a new era of education that was mostly unknown. One of these changes is the much wider use of information and communication technology (ICT) in sicence education. In this article, we have reviewed the literature and studied the capabilities of Information and Communication Technology (ICT) in education, especially in chemistry teaching. The various aspects of information and communication technology, the impact of the Covid-19 pandemic on the more and more use of information and communication technology (ICT) especially in science education, also the opportunities and challenges created in this regard for students, teachers and professors have been examined. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Information and Communication Technology (ICT), Chemistry Education, Covid-19 Pandemic, Virtual Education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 244 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 219 |