تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 390 |
تعداد مقالات | 3,003 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,281,707 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,673,638 |
The Evaluation of “Vision” English Textbooks- A Literature Review | ||
JELT Journal | Farhangian University | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 اسفند 1401 | ||
نوع مقاله: Original Article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jelt.2023.12619.1027 | ||
نویسندگان | ||
Pooria Barzan* ؛ Mehran Sayyadi | ||
Department of English Language and Literature, Ilam University, Ilam, Iran. | ||
تاریخ دریافت: 11 آبان 1401، تاریخ بازنگری: 17 اردیبهشت 1403، تاریخ پذیرش: 14 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
In the world of language teaching, textbooks have a central role; therefore, they influence the entire process of learning/teaching languages. Having them analyzed and evaluated is vital for ensuring their efficiency and alignment with the goals of language classes. Reviewing the vision series textbook evaluation studies is the purpose of this paper. Due to the extensive use of this series in Iranian high schools, students' worldviews are inevitably affected by it. Students may also be lead wrongly by biased perspectives in high school textbooks. Since these textbooks are new and taught to every Iranian student, they need continuous evaluation and analysis to achieve their specified goals. While some studies have evaluated and analyzed these textbooks, a review of published articles in this field is still lacking. Throughout the literature, 24 research articles from the last 5 years are discussed. Generally, the study found that most teachers believe Vision text books have adhered to the guidelines of the CLT method and are an improvement over the old English language teaching books. Several revisions have also been suggested because they believe these books have cultural shortcomings and do not allow students to become familiar with the target culture. As a final point, some implications are presented regarding the evaluation of English textbooks in Iranian contexts. | ||
کلیدواژهها | ||
Textbook Evaluation؛ Vision series؛ Textbook؛ Literature review | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ارزیابی کتابهای درسی انگلیسی "ویژن" - مقاله مروری | ||
چکیده [English] | ||
در دنیای آموزش زبان، کتابهای درسی نقش محوری دارند. بنابراین، آنها بر کل فرآیند یادگیری/آموزش زبان تأثیر می گذارند. تجزیه و تحلیل و ارزیابی آنها برای اطمینان از کارایی و همسویی آنها با اهداف کلاس های زبان حیاتی است. بررسی مطالعات ارزشیابی کتابهای درسی سری ویژن هدف این مقاله است. به دلیل استفاده زیاد از این مجموعه در دبیرستان های ایران، ناگزیر جهان بینی دانش آموزان تحت تاثیر آن قرار می گیرد. همچنین ممکن است دانش آموزان با دیدگاه های مغرضانه در کتاب های درسی دبیرستان به اشتباه هدایت شوند. از آنجایی که این کتابهای درسی جدید هستند و به هر دانشآموز ایرانی آموزش داده میشوند، برای رسیدن به اهداف تعیینشده نیاز به ارزیابی و تحلیل مستمر دارند. در حالی که برخی از مطالعات به ارزیابی و تحلیل این کتاب های درسی پرداخته اند، مروری و جمع بندی در مقالات منتشر شده در این زمینه هنوز وجود ندارد. دراین مقاله، 24 مقاله پژوهشی از 5 سال گذشته مورد بحث قرار گرفته است. به طور کلی، این مطالعه نشان داد که اکثر معلمان معتقدند کتاب های درسی Vision به دستورالعمل های روش CLT پایبند بوده و نسبت به کتاب های قدیمی آموزش زبان انگلیسی پیشرفت کرده اند. بازنگری های متعددی نیز پیشنهاد شده است زیرا معتقدند این کتاب ها دارای کاستی های فرهنگی هستند و اجازه نمی دهند دانش آموزان با فرهنگ هدف آشنا شوند. به عنوان آخرین نکته، مفاهیمی در رابطه با ارزشیابی کتاب های درسی انگلیسی در زمینه های ایرانی ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
ارزیابی کتب درسی, مجموعه ویژن, کتاب درسی, پیشینه پژوهش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 540 |