تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,268,706 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,658,192 |
چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 3، شماره 4، اسفند 1401، صفحه 25-37 اصل مقاله (1.25 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
افتخار قاسم زاده* 1؛ میثم سلیمانی* 2 | ||
1گروه تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران | ||
2) دانش آموخته کارشناسیارشد گروه تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران | ||
تاریخ دریافت: 09 خرداد 1402، تاریخ پذیرش: 09 خرداد 1402 | ||
چکیده | ||
یکی از جنبههایی که توجه خاص علمای تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است، سالهای اولیه زندگی کودک میباشد. در این سنین است که چارچوب اصلی شخصیت کودک پیریزی شده و در مراحل بعدی رشد و تکامل مییابد. این مسئله باعث گردیده که به تعلیم و تربیت کودک با دیدی عمیق و علمی نگاه شود و کودک به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت بیش از پیش مورد توجه متخصصان و مسئولان تربیتی قرار گیرد. بنابراین در آموزش دوران کودکی از آنجا که این دوره روی زندگی اجتماعی و تحصیلی کودکان تأثیر بسزایی میگذارد، باید تمام جوانبی که یک کودک در زندگی حال و آینده خود بهطور حتم با آن روبهرو میشود را به او آموزش داد. تاریخ از جمله علومی است که آموزش آن اهمیت زیادی دارد. در جامعه ایران آموزش درس تاریخ و آشنایی با دوران گذشته، از دوران دبستان به دانشآموزان ارائه میشود. تاریخ بهعنوان معلم عقل و احساس، نقش مهمی در حیات جامعه بازی میکند که مهمترین هدف از آموزش تاریخ، تربیت نسل جوان میباشد. این تربیت ابتدا توسط خانواده و سپس معلمان در مدرسه انجام میشود که بازی بهترین روش برای آموزش تاریخ در راستای تربیت کودکان میباشد. از اینرو پژوهش حاضر قصد بر آن دارد با روش توصیفی-تحلیلی و با اتکا به منابع کتابخانهای به چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن بپردازد | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش تاریخ؛ کودکان؛ تربیت؛ آموزش و پرورش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 987 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 113 |