
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,540 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,123,272 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,308,711 |
اهمیت وضرورت تقویت سخنرانی معلمان در ارتقاء کیفیت آموزش تاریخ | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 4، شماره 4، دی 1402، صفحه 1-15 اصل مقاله (613.95 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rhe.2023.3572 | ||
نویسنده | ||
فروزان ادیب فر | ||
فروزان ادیب فر، گروه آموزش تاریخ، دانشگاه فرهنگیان | ||
چکیده | ||
امروزه تشویق معلمان در به کارگیری روش های نوین آموزشی در همه رشته های نحصیلی به چشم می خورد، بدون شک جریان یاددهی و یادگیری با روشهای نوین و بهره گرفتن از وسایل کمک آموزشی پیشرفته موفق تر و کارسازتر است اما روش سخنرانی در همه شیوه های تدریس اعم از کهنه و نو به کار گرفته می شود و در اینجاست که قدرت و توانایی معلم در به کار بردن صحیح آن می تواند به ارتقاء کیفیت آموزش بیانجامد. پژوهشگر در این مقاله با بهره گرفتن از تجربیات چندین ساله آموزش تاریخ و با مراجعه به منابع و مستندات مربوط و با استفاده از شیوه توصیفی و تحلیلی به دنبال بیان این یافته است که سخنرانی قوی در ارتقاء سطح کیفی آموزش تاریخ بسیار مؤثر است لذا تقویت فن بیان و استفاده درست مدرسین درس تاریخ به خاطر بهره بیشتری که از روش سخنرانی می گیرند مهم ، لازم و ضروری است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ تاریخ؛ اهمیت سخنرانی؛ روش سخنرانی؛ تقویت سخنرانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The importance and necessity of strengthening teachers' speeches in improving the quality of history education | ||
نویسندگان [English] | ||
Forozan Adib Far | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 145 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 172 |