تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,762 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,120 |
بررسی تاثیر آموزش درس کار و فناوری بر اساس الگوی یادگیری مغز محور بر میزان یادگیری و یادداری و مهارت های فناورانه دانش آموزان پایه هفتم | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 7، آذر 1395، صفحه 9-24 اصل مقاله (305.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
آروین کریمی1؛ آرزو جباری* 2؛ آرمین کریمی3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه پژوهش هنر، دانشگاه هنر تهران، تهران، ایران . | ||
2کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، اداره آموزش وپرورش، کرمانشاه، ایران. | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف تهران، تهران، ایران . | ||
تاریخ دریافت: 01 اسفند 1395، تاریخ بازنگری: 20 تیر 1396، تاریخ پذیرش: 21 تیر 1396 | ||
چکیده | ||
مطالعه حاضر با هدف تأثیر آموزش درس کار و فناوری بر اساس الگوی یادگیری مغز محور بر میزان یادگیری و یادداری و مهارت های فناورانه دانش آموزان با استفاده از روش شبه آزمایشی صورت پذیرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 294 نفر از دانش آموزان پایه هفتم شهر بیستون در سال تحصیلی 95-1394 است. حجم نمونه شامل 60 نفر می باشد که با استفاده از روش تصادفی ساده نمونه ها انتخاب شده اند. ابزار پژوهش شامل آزمون درسی مرتبط با میزان یادگیری کتاب کار و فناوری پایه هفتم در قالب 20 سؤال و همچنین پرسشنامه مهارت های فناورانه می باشد که به صورت محقق ساخته می باشد. به منظور بررسی روایی ابزار پژوهش، پژوهشگر از روش کسب اعتبار صوری استفاده نموده و به منظور سنجش پایایی نیز پیش آزمونی با 20 نمونه صورت گرفته و داده های حاصله با استفاده از روش آلفای کرونباخ تحلیل و پایایی ابزار پژوهش مناسب ارزیابی شده است. یافتههای پژوهش نشان می-دهد که شیوه آموزشی مغز محور بر تمامی متغیرهای وابسته پژوهش شامل یادگیری مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهارت های جستجو و جمع آوری دادهها، مهارت های کسب و کار و مهارت های اشتراک گذاری اطلاعات و همچنین یادداری مطالب درسی تاثیر معناداری دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
کار و فناوری؛ یادگیری مغز محور؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ جستجو و جمع آوری داده ها؛ کسب و کار؛ اشتراک گذاری اطلاعات | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Teaching Based on Brain-Driven Learning Pattern (Brain storming) on the Rate of Learning and Retention of Technological Skills in Students | ||
نویسندگان [English] | ||
Arvin Karimi1؛ Arezo Jabari2؛ Armin Karimi3 | ||
1Master Degree Student , Art Research Group, Art University of Tehran, Tehran, IRAN | ||
2MSc in Educational Technology, Education Management, Kermanshah, IRAN. | ||
3Master Degree Student in Aerospace, Sharif University of Technology, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
This study was done to investigate the effect of teaching based on Brain-Driven Learning Pattern (Brain storming) on the rate of Learning and retention of Technological Skills in Students. The study population included all female students in grade seven in Bistoon city in the academic year 1395. The study was a quasi-experimental one in which through multistage cluster- random sampling, sixty students were selected as the sample of the study. In order to analyze the data, different descriptive and inferential statistical methods and techniques, including average statistical methods, standard deviations and covariance analysis were used. Analysis of the obtained data in the form of covariance analysis showed a significant difference between the experimental and control groups in the post-test (p = 0.001). Also, there was a significant difference among the groups in learning and retention (p <0/05). Based on the findings of this study, it can be concluded that providing a learning-based intervention based on the brain storming model has been effective in increasing the rate of students' learning and retention. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
labor and Technology, Brain-based Learning, ICT Skills, Search and Data Collection Skills, Business Skills and Skills Sharing | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 876 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,911 |