
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,540 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,123,192 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,308,669 |
اثربخشی آموزش مبتنی بر روش CORE بر درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علومتجربی | ||
آموزش پژوهی نوین | ||
دوره 10، شماره 38، شهریور 1403، صفحه 1-11 اصل مقاله (420.63 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عابدین دارابی عمارتی* 1؛ سجاد نظری2 | ||
1استادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده: هدف این پژوهش تبیین اثربخشی آموزش مبتنی بر روشCORE بر درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علوم تجربی است. روش پژوهش، شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون - پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان پسر پایه ششم مقطع ابتدایی شهرستان رومشکان بود. از میان جامعه آماری تعداد 30 دانشآموز به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) گمارش شدند. گروه آزمایش تحت آموزش کور در طی 8 جلسه 45 دقیقهای قرار گرفتند. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامة درگیری تحصیلی ریو (2013) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل کوواریانس یک متغیری ANCOVA استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر روش کور بر افزایش درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علومتجربی تأثیر معناداری دارد. لذا علاوه بر روشهای آموزشی رایج میتوان برای پیشرفت یادگیری و علاقهمند کردن فراگیران به تحصیل از روش کور استفاده کرد. واژههای کلیدی آموزش، روش CORE ، درگیری تحصیلی، علومتجربی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effectiveness of CORE Method Based Education on Students' Academic Engagement in Experimental Science Course | ||
نویسندگان [English] | ||
Abedin Darabi Emarati1؛ Sajad Nazari2 | ||
1Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
2M.Sc. Student, Department of Educational Sciences, Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to explain the effectiveness of education based on the CORE method on students' academic engagement in the course of experimental sciences. The research method was quasi-experimental with a pre-test-posttest design with a control group. The statistical population included all male students in the sixth grade of elementary school in Romeshkan city. From the statistical population, 30 students were selected by convenience sampling method and assigned to two experimental (15 people) and control (15 people) groups. The experimental group underwent blind training during 8 sessions of 45 minutes. In order to collect data, the Rio Academic Engagement Questionnaire (2013) was used. ANCOVA's one-variable analysis of covariance was used to analyze the data. The results showed that blind education has a significant effect on increasing students' academic engagement in the experimental sciences course. Therefore, in addition to the common educational methods, the blind method can be used to improve learning and make learners interested in education. Keywords Education, CORE Method, Academic Engagement, Experimental Science | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 339 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 364 |