
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 455 |
تعداد مقالات | 3,534 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,095,728 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,289,835 |
صلاحیتهای حرفهای معلمان با تاکید بر معلمان مصلح ایران مطالعه موردی: تربیتیافتگی معلم معاصر کرمانی عطا احمدی | ||
آموزش پژوهی نوین | ||
دوره 10، شماره 38، شهریور 1403، صفحه 12-33 اصل مقاله (348.55 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مهلا شجاعی | ||
دانشآموخته کارشناسی ارشد، رشته فلسفهی تعلیم و تربیت اسلامی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر تبیین صلاحیتهای حرفهای معلمان با تاکید بر مطالعهی موردی تربیت یافتگی معلم معاصر کرمانی، عطا احمدی، انجام شده است.تحقیق حاضر از نوع هدف در زمره پژوهشهای نظری است و رویکرد اصلی این پژوهش، رویکرد کیفی در پژوهشهای تربیتی میباشد که برای انجام این تحقیق از روشی متناسب با سوالهای پژوهشیمان استفاده شده است. از میان روشهای مختلف مطرح در رویکرد کیفی از روش پژوهشی؛ روایت پژوهی، که برای به تصویر کشیدن داستانها یا تجارب زیستهی زندگی یک فرد مناسب است استفاده شده است وهمچنین شیوهی تحلیل دادهها از تحلیل مضمون و شبکهی معنایی که به سه شیوهی کدگذاری پایه، کدهای سازمان دهنده و کدهای فراگیر مقولههای به دست آمده تبیین گردیده است. ابزار گردآوری دادههای این پژوهش؛ مشاهدهی عینی، مصاحبهی نیمه ساختار یافته و بررسی اسناد میباشد. همچنین به منظور تامین اعتبار یافتههای پژوهش، انجام تحلیل به صورت گروهی و بررسی توسط مصاحبه شوندگان و همچنین سه سویه سازی که از ملاکهای اعتبار یابی پژوهشهای کیفی میباشند استفاده شده است. نتایج حاصل از مصاحبه با شاگردان، دوستان و همکاران معلم مورد پژوهش و تحلیل آنها 11 مقوله اصلی در ارتباط با چیستی تربیت یافتگی ایشان و 2 مقولهی اصلی در ارتباط با چگونگی تربیت یافتگی شخصیت عطا احمدی کسب کردهایم. این مقولهها میتواند برای پرورش صلاحیتهای لازم حرفهی معلمی مورد استفاده متولیان تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Professional qualifications of teachers with an emphasis on reformed teachers of Iran Case study: education of contemporary teacher Kermani Ata Ahmadi | ||
نویسندگان [English] | ||
Mahla Shojaei | ||
Master of Philosophy in Islamic Education, Faculty of Literature and Humanities, Shahid Bahonar University of Kerman, Kerman, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present research is to explain the professional qualifications of teachers by emphasizing the case study of the education of a contemporary teacher from Kermani, Ata Ahmadi. This research has used a method appropriate to our research questions. Among the various methods proposed in the qualitative approach of the research method; The research narrative, which is suitable for depicting the stories or lived experiences of a person's life, has been used, and the method of data analysis is thematic analysis and the semantic network, which is explained in three basic coding methods, organizing codes and comprehensive codes of the obtained categories. . The data collection tool of this research; Objective observation is semi-structured interview and document review. Also, in order to validate the findings of the research, group analysis and review by the interviewees, as well as three stratification, which are criteria for qualitative research, have been used. The results of the interviews with the students, friends and colleagues of the teacher under their research and analysis, we have obtained 11 main categories related to the nature of their education and 2 main categories related to the education of Ata Ahmadi's character. These categories can be used by the teachers of Farhangian University to develop the necessary qualifications for the teaching profession. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 146 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 93 |