
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,540 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,123,205 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,308,673 |
آموزش املای فارسی و مشکلات آموزش آن به دانش آموزان | ||
پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی | ||
مقاله 2، دوره 5، شماره 3، آبان 1403، صفحه 19-33 اصل مقاله (421.54 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rpllp.2024.16392.1148 | ||
نویسندگان | ||
پرویز شیبانی* 1؛ مجتبی غوطه ور2 | ||
1استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان شیراز ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی گرایش آموزش زبان دانشگاه فرهنگیان شیراز ایران | ||
چکیده | ||
املا به عنوان مهمترین مهارت زبان و شرط لازم در مرتفع کردن محدویت وابستگی زبان، به زمان ومکان است. اما به خاطر ساختار پیچیده و هنری خط فارسی ونبود شیوه تدریس مناسب، مطابق الگوی زبان فارسی، یادگیری و آموزش املای فارسی در این زبان دشواریهای خاص خود را دارد. این مقاله باروش کتابخانه ای و به شیوه تحلیلی – توصیفی به تحلیل عمیقی از نظام نوشتاری فارسی و تأثیر آن بر فرآیند آموزش املا میپردازد. موضوعاتی چون مناسب نبودن روش املای سنتی با الگوی زبان فارسی، تفاوت صورت مکتوب و ملفوظ حروف، عدم توجه معلم به تدریس املا،کار بردی نکردن قواعد دستور زبان و فرایند های واجی مساِئلی است که آموزش املای فارسی را با مشکل مواجه می کند. در این پژوهش، به بررسی چالشها و مشکلات آموزش املای فارسی پرداخته شده است و با ارائه راهکارهایی برای بهبود آموزش املا، از جمله تقویت حافظه تصویری، تدریس دستور زبان، و استفاده از روش های نوین آموزشی، به دنبال ارتقای مهارتهای نوشتاری زبان فارسی است. این پژوهش میتواند دریچه ای جدید در آموزش املا به روی معلمان، طراحان برنامههای درسی و پژوهشگران زبان فارسی بگشاید. | ||
کلیدواژهها | ||
"واژه های کلیدی"؛ "زبان فارسی"؛ "خط فارسی"؛ "آموزش املا"؛ "اشکالات املایی" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Teaching Persian spelling and the problems of teaching it to students | ||
نویسندگان [English] | ||
parviz sheibani1؛ mojtaba ghotevar2 | ||
1assistant professor of farhangian university shiraz Iran | ||
2Master's student in Persian language and literature, majoring in language education, Farhangian University of Shiraz, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Spelling is the most important language skill and a necessary condition to overcome the limitation of language dependence on time and place. However, due to the complex and artistic structure of the Persian script and the lack of a proper teaching method, according to the model of the Persian language, learning and teaching Persian spelling in this language has its own difficulties. This article Baroosh in an analytical-descriptive way deals with an in-depth analysis of the Persian writing system and its effect on the process of teaching spelling. Issues such as the inadequacy of the traditional spelling method with the pattern of the Persian language, the difference between the written and pronounced forms of the letters, the teacher's lack of attention to teaching spelling, the failure to apply grammar rules and phonological processes are issues that make teaching Persian spelling difficult. In this research, the challenges and problems of Persian spelling education have been investigated and by providing solutions to improve spelling education, including strengthening the visual memory, teaching grammar, and using new educational methods, it seeks to improve the writing skills of the Persian language. . This research can open a new window in spelling education for teachers. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"Keywords", "Persian language", "Persian script", "Spelling training", "Spelling errors" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 362 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 111 |