تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,762 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,120 |
رابطه عملکرد تحصیلی در دوره متوسطه و دوره کارشناسی در دانش آموختگان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 7، آذر 1395، صفحه 107-118 اصل مقاله (276.69 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید صادق غلامی* 1؛ رحیم شبانی2؛ حسین عیدی3 | ||
1استادیار گروه اموزشی ریاضی، پردیس شهید رجایی ارومیه، دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
2استادیار، گروه علوم تربیتی، پردیس شهید رجایی ارومیه، دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
3کارشناسی ارشد علوم تربیتی، کارشناس مسئول آموزش، پردیس شهید رجایی ارومیه، دانشگاه فرهنگیان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 10 مرداد 1396، تاریخ بازنگری: 06 شهریور 1396، تاریخ پذیرش: 14 شهریور 1396 | ||
چکیده | ||
این پژوهش، با هدف بررسی رابطه عملکرد تحصیلی در دوره متوسطه و دوره کارشناسی در دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. شرکتکنندگان پژوهش 252 نفر بودند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامۀ ویژگیهای جمعیت شناختی و معدل دیپلم و کارشناسی بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و آزمون t مستقل مورد استفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش، بیانگر رابطه معنادار بین عملکرد تحصیلی سوم متوسطه و دوره کارشناسی دانشآموختگان بود (001/0> P)؛ تحلیل رگرسیون نشان داد 37 درصد از واریانس مشاهده شده در وضعیت عملکرد تحصیلی توسط معدل دیپلم تبیین میشود (89/154 F=و 001/0> P)؛ همچنین بین عملکرد تحصیلی دانشآموختگان دختر و پسر تفاوت معنادار وجود داشت (001/0>P)؛ بهطوریکه دختران در دوره متوسطه و کارشناسی، عملکرد تحصیلی بالاتری نسبت به پسران داشتند. نتایج این پژوهش از یکسو در توسعه آگاهی مدیران برای برنامهریزیهای آتی و از سوی دیگر برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان میتواند مؤثر باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
عملکرد تحصیلی؛ رشته آموزش ابتدایی؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Relationship of Academic Performance between High school and Undergraduate Degree Courses of Elementary Education Students in Farhangian University | ||
نویسندگان [English] | ||
Seyyed Sadegh Gholami1؛ Rahim Shabani2؛ Hussein Eidi3 | ||
1Assistant Professor Department of Mathematics, Urmia Shahid Rajaei Campus, Farhangian University, IRAN. | ||
2Assistant Professor, Department of Education and Counseling, Farhangian University, Uremia, IRAN. | ||
3Master of Science in Education, Staff of Farhangian University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
This research was carried out to study the relationship of academic performance between high school and undergraduate degree courses of elementary education students in Farhangian University. The research method was descriptive correlational. Although a total number of data was used in data collection, due to the incomplete nature of the documents, 272 cases were investigated. The instruments were a demographic characteristics questionnaire and the students’ averages in high school and undergraduate courses. To analyze the data, Pearson correlation coefficient, regression analysis and independent t-test were used. The results of the study showed a significant relationship between the third grade high school performance and undergraduate graduate level (P <0.001); regression analysis indicated that 37% of the observed variance in academic performance status was explained by the degree of diploma (F = 154.88, 001 / 0> P); there was a significant difference between the performance of the male and female students (P <0.001), so that girls in high school and undergraduate students had higher educational performance than boys. The results of this study, on the one hand, can be effective in developing managers' awareness for future plans and, on the other hand, to improve the academic performance of students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Academic Performance, elementary education, Farhangian University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 489 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 388 |