تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 416 |
تعداد مقالات | 3,176 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,538,796 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,889,159 |
بررسی کج فهمی های رایج دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه و دانشجو معلمان رشته ی آموزش شیمی در مفاهیم سینتیک شیمیایی، جرم اتمی – مول و انحلال پذیری و مقایسه آن ها با یکدیگر | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 15، شهریور 1398، صفحه 1-13 اصل مقاله (921.98 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رضا نوری1؛ امیرمسعود حسینی2؛ وحید امانی* 3 | ||
1دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی،تهران،دانشگاه فرهنگیان،مرکز آموزش عالی شهید بهشتی، ایران. | ||
2دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی،تهران،دانشگاه فرهنگیان،مرکز آموزش عالی شهید بهشتی | ||
3استادیار گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 07 تیر 1398، تاریخ بازنگری: 21 تیر 1398، تاریخ پذیرش: 23 تیر 1398 | ||
چکیده | ||
در پژوهش حاضر به بررسی کجفهمیهای دانش آموزان و دانشجومعلمان در مفاهیم سینتیک شیمیایی، جرم اتمی – مول و انحلال پذیری میپردازیم. در این پژوهش تعداد 88 نفر از دانشآموزان پایه های دهم و یازدهم مقطع متوسطه دوم منطقه ی 17 شهر تهران و 49 نفر از دانشجومعلمان رشته ی آموزش شیمی مرکز آموزش عالی شهید بهشتی تهران مشارکت داشتند. برای انجام این پژوهش از روشهای توصیفی - تحلیلی و تحقیق میدانی و به منظور جمع آوری اطلاعات از تستهای دو ردیفی (دو سویه) معروف به تستهای تشخیصی کج فهمیهای شیمی (CMDT) استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که با وجود تفاوت قابل توجه در میزان درک دانشجومعلمان و دانشآموزان از مفاهیم سینتیک شیمیایی، جرم اتمی – مول و انحلال پذیری، وجود کجفهمی در بین دانشجومعلمان بسیار جدی تراست زیرا دانشجومعلمان، معلمان آینده این سرزمین بوده و وظیفه آموزش این مفاهیم را به عهده خواهند داشت بنابراین اگر دانشجومعلمان دچار کجفهمی باشند، این کجفهمیها را در آینده به دانش آموزان خود نیز منتقل کرده و این موضوع به صورت یک چرخه تا ابد ادامه پیدا خواهد کرد همچنین از طریق مصاحبه با تعدادی از دانش آموزان و دانشجومعلمان برخی علل بروز کجفهمی در این مباحث شناسایی شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کج فهمی؛ سینتیک شیمیایی؛ جرم اتمی – مول؛ انحلال پذیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Studying the Common Curiosity of Secondary School Students and Teachers of Chemistry Education in the Concepts of Chemical Kinetics, Atomic Mass and Molecular Dissolution and Their Comparison | ||
نویسندگان [English] | ||
Reza Nouri1؛ Amir Masoud Hosseini2؛ Dr. Vahid Amani3 | ||
1Farhangian University, IRAN. | ||
2Farhangian University, IRAN. | ||
3Department of Chemistry, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
In the present study, we examine the students 'and students' knowledge of the concepts of chemical kinetics, atomic-molecular mass and solubility. In this study, 88 students of the 11th and 11th grade students of the second grade secondary school in 17th city of Tehran and 49 students of chemistry teachers at Shahid Beheshti faculty of Tehran participated. To do this research, descriptive-analytic and field research methods were used and two-way (two-way) tests known as CTD (CMDT) tests were used to collect information. The results of this study show that despite significant differences in students' understanding of science and students about the concepts of chemical kinetics, atomic mass and solubility, there is a serious incongruity between students and teachers because students were teachers, future teachers of this land. And they will be responsible for teaching these concepts. Therefore, if the student is taught by teachers, this misunderstanding will be passed on to their students in the future, and this will continue for a continuous cycle, also through interviews. With a number of students and college teachers, there are some causes of an overthrow in this Topics have been identified. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Faghi's kinetics, chemical kinetics, atomic mass - mole, solubility | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 718 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 517 |