تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,989 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,009 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,372 |
بررسی اثر بخشی فناوری نانو در آموزش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 6، دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 107-122 اصل مقاله (263.43 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
صدیقه ناظمیان* | ||
مدرس دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 16 بهمن 1397، تاریخ بازنگری: 26 خرداد 1398، تاریخ پذیرش: 28 خرداد 1398 | ||
چکیده | ||
دستیابی به اهداف آموزشی نیازمند نیروهای متخصص و کارآمد می باشد بنابراین دانشگاه فرهنگیان که به تعلیم دانشجو معلمان می پردازد و در نهایت آموزش و پرورش که مسئول پرورش استعداد و خلاقیت دانش آموزان می باشند، باید به برنامه ریزی در زمینه آموزش پایه ای و اصولی نانو فناوری در برنامه درسی همت گمارند جامعه آماری این پژوهش را دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در شهر یزد به تعداد 420 نفر تشکیل می دهند. حجم نمونه با فرمول کوکران 201 نفر به دست آمده است. در این بررسی دو روش نمونه خوشه ای چند مرحله ای وتصادفی ساده به کار رفته است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده که از اعتبار صوری و پایایی لازم برخوردار است. به منظور آزمون فرضیات از دو آزمون همبستگی و رگرسیون استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و در سطح استنباطی از آزمون تحلیل مسیر از نوع همبستگی پیرسون استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که دانشجو معلمان تمایل دارند که دانش آموزان با این علوم نوین آشنا شوند و منجر به درک عمیق تر مفاهیم و انتقال اثر بخش تر آموزش از یک سطح به سطح دیگر گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ فناوری نانو؛ دانشجو معلمان؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluating the Effectiveness of Nanotechnology in Teaching Students of Teachers at Farhangian University | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Sedighe Nazemian | ||
Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The achievement of educational goals requires specialized and efficient staff. Therefore, the University of Cultural Sciences, which deals with the teaching of student teachers, and ultimately the education responsible for the development of students' talent and creativity, should be planning on basic and basic nano education. Technology in the curriculum. The statistical population of this study is 420 students of Teacher of Farhangian University in Yazd. The sample size is 201 with Cochran formula. In this study, two simple random sampling cluster sampling methods were used. The data gathering tool was a questionnaire with formal and reliable reliability. In order to test the hypotheses, two correlation and regression tests were used. Descriptive statistics and Pearson correlation analysis were used for analyzing the data. The findings of this study show that student teachers tend to get acquainted with these new sciences and lead to a deeper understanding of concepts and a more effective transfer of education from one level to another. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, Nanotechnology, Teacher's Students, Farhangian University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 222 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 224 |