تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,268,025 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,657,539 |
ارزیابی تأثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی (5E)بر یادگیری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 7، دوره 5، شماره 19، آذر 1398، صفحه 123-133 اصل مقاله (207.44 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی افسری1؛ مسعود عظمی2؛ سارا شهسواری3؛ ندا غلامی3 | ||
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2مدیر آموزشگاه زبان های خارجی،زبانسرای کرج،ایران. | ||
3آموزگار مدارس کرمانشاه، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 02 شهریور 1398، تاریخ بازنگری: 15 آبان 1398، تاریخ پذیرش: 16 آبان 1398 | ||
چکیده | ||
مطالعه حاضر با هدف ارزیابی تأثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی(5E)بر یادگیری در درس زبان انگلیسی انجام گرفت.مطالعه به روش شبه تجربی انجام شد. جامعه آماری، شامل کلیه دانش آموزان پسر سال سوم دوره متوسطه اول شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی 96- 1395 بود. به روش نمونهگیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، تعداد66 نفر به عنوان نمونه آماری(33 آزمایش،33کنترل) انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش آزمون محقق ساخته میزان یادگیری بود. برای تعیین روایی آزمون محقق ساخته یادگیری از نظر متخصصان استفاده شد که روایی صوری آزمون مورد تأیید قرار گرفت و جهت پایایی آزمون از روش کودر و ریجاردسون استفاده شده است که پایایی این آزمون با این روش78/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از شاخص های میانگین و انحراف معیار و آزمون تحلیل کواریانس انجام شد. نتایج نشان داد که میانگین نمرات یادگیری دانش آموزان گروه آزمایش که از الگوی طراحی آموزشی بایبی برای آموزش آنها استفاده شده بود به شکل معنی دار آماری از گروه کنترل که به شکل متداول آموزش دیده بودند در پس آزمون، بیشتر بود(p=0.001). همچنین بین میانگین نمرات گروه های آزمایش و کنترل در آزمون یادگیری تفاوت معنی دار آماری یافت شد(p<0/05). | ||
کلیدواژهها | ||
طراحی آموزشی؛ الگوی پنج مرحله ای بایبی؛ یادگیری؛ مقطع متوسطه اول | ||
عنوان مقاله [English] | ||
evaluate the impact of a Bybee instructional design model on learning English language learning. | ||
نویسندگان [English] | ||
Ali Afsari1؛ Masoud Azmi2؛ Sara Shahaavari3؛ Neda Gholami3 | ||
1Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
2Director of Foreign Language School, IRAN. | ||
3Teacher, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Abstract The purpose of this study was to evaluate the impact of a Bybee instructional design model on learning English language learning. The study was quasi-experimental. The statistical population consisted of all male students of the first year of high school in Sar-e-Pol Zahab city in the academic year of 2016-2016. Using multi-stage cluster random sampling, 66 individuals were selected as statistical sample (33 experiments, 33 controls). The instrument used in this study was a researcher-made learning rate test. The validity of the researcher-made learning test was used by experts to confirm the face validity of the test and the reliability of the test was determined by the Kuder and Rigderson method. Data were analyzed using mean and standard deviation indices and covariance analysis test. The results showed that the mean learning scores of the students in the experimental group who used the Bebi educational design model were significantly higher than the control group who were trained in the post-test (p = 0.001). There was also a significant difference between the mean scores of the experimental and control groups in the learning test (p <0.05). | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational Design, Bybee instructional design model, learning, Secondary School | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 374 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 704 |