تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,266,436 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,656,484 |
رویکرد استم و الزامات پیادهسازی آن در ایران | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 4، دوره 5، شماره 16، آذر 1398، صفحه 47-49 اصل مقاله (667.81 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فاطمه امیری* 1؛ محمد رضا کل صفتان2 | ||
1پردیس باهنر شیراز | ||
2کارشناس ارشد مهندسی سیستمهای اقتصادی- اجتماعی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی. | ||
تاریخ دریافت: 14 شهریور 1398، تاریخ بازنگری: 03 آذر 1398، تاریخ پذیرش: 29 آذر 1398 | ||
چکیده | ||
استم که مخفف علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است رویکردی بین رشتهای و کاربردی است که بر پایه آن، تلاش میشود به جای آموزش چهار رشته به عنوان موضوعات جداگانه و گسسته، رشتههای یادشده، در راستای حل مسائل روزمره، بطوریکپارچه به دانش آموزان و دانشجویان تدریس شود. این روش نوین تدریس از سوی کشورهای غربی و پیشرفته با استقبال روبرو شده است و گرایش به پیادهسازی آن روزافزون است. با این حال، رویکردها به آموزش استم یکسان نیست و هنوز، چارچوب مشخصی برای آموزش استم تدوین نشده است. در این مقاله ابتدا به شرح رویکرد استم پرداخته ایم و طیف روشهای آموزشی بر پایه استم را شرح داده ایم. سپس با توجه به شرایط کنونی آموزش و پرورش و سنجش در ایران، الزامات پیادهسازی رویکرد استم در ایران بحث و بررسی شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ استم؛ الزامات؛ پیادهسازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Stem approach and its implementation requirements in Iran | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Reza Kolsefatan2؛ | ||
چکیده [English] | ||
Stam, which stands for Science, Technology, Engineering, and Mathematics, is an interdisciplinary and applied approach that seeks to integrate students and students in solving everyday problems, rather than teaching the four disciplines as separate, discrete subjects. To teach students.Stam, which stands for Science, Technology, Engineering, and Mathematics, is an interdisciplinary and applied approach that seeks to integrate students and students in solving everyday problems, rather than teaching the four disciplines as separate, discrete subjects. To teach students.Stam, which stands for Science, Technology, Engineering, and Mathematics, is an interdisciplinary and applied approach that seeks to integrate students and students in solving everyday problems, rather than teaching the four disciplines as separate, discrete subjects. To teach students.Stam, which stands for Science, Technology, Engineering, and Mathematics, is an interdisciplinary and applied approach that seeks to integrate students and students in solving everyday problems, rather than teaching the four disciplines as separate, discrete subjects. To teach students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, STEM, Requirements, Implementation | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 353 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 451 |