آمار

تعداد نشریات23
تعداد شماره‌ها389
تعداد مقالات3,009
تعداد مشاهده مقاله4,296,400
تعداد دریافت فایل اصل مقاله1,684,704

1.

معلم به مثابۀ دانش‌پژوه و نقش آن در کاهش شکاف نظریه و عمل تربیتی: نقد رویکرد معلم به مثابۀ اقدام‌پژوه

صفحه 7-36
آنیتا همایونفرد؛ ایراندخت فیاض؛ سید مهدی سجادی؛ رضا ساکی

2.

ساحت‌ها و بایسته‌های تربیتی سند تحول آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

صفحه 37-63
حمید رضا حاجی بابایی؛ سید حمید رضا میر عظیمی؛ ابراهیم ماسوری

3.

تبیین فلسفۀ استقرار نظام کارورزی مبتنی بر معلم فکور در دانشگاه فرهنگیان و شناسایی زمینه ها و ساختارهای لازم جهت تحقق آن

صفحه 65-89
عبدالرضا عرب زاده؛ سید رسول حسینی؛ معصومه اولادیان

4.

پدیدارشناسی مفهوم معلمان ماندگار در تجربۀ زیستۀ دانش‌آموزی دانشجویان

صفحه 91-117
مژده علیزاده؛ مراد یاری دهنوی

5.

تبیین دیدگاه اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه فرهنگیان نسبت به برنامۀ درسی کارورزی بر اساس نظریۀ داده‌بنیاد

صفحه 119-148
سبحان سبحانی جو؛ علی بابایی

6.

شناسایی و تبیین آسیب‌های فرایند هویت‌یابی فراگیران در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی ایران با تأکید بر هویت اسلامی – ایرانی

صفحه 149-173
مختار ذاکری

7.

طراحی الگوی سیرت نیکوی مدیران با استفاده از آموزه‌های نهج‌البلاغه (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان استان تهران)

صفحه 175-199
نجمه ایزدپناه؛ حمداله منظری توکلی؛ امین نیک پور

8.

تحلیل رابطۀ کانونی مدیریت استعداد با سرمایۀ اجتماعی معلمان

صفحه 201-228
محمدرضا اردلان؛ حسین معجونی

9.

سنجش میزان آگاهی نومعلمان دانشگاه فرهنگیان از بدفهمی های آموزش ریاضی

صفحه 229-256
نوید ثنائی

10.

بررسی اثر آموزش مبتنی بر طرحواره در مهارت حل مسئلۀ ریاضی دانش‌آموزان دوم ابتدایی

صفحه 257-283
شکوفه سلیمانی؛ فریده حمیدی؛ سارا دازی

11.

مقایسۀ تأثیر آموزش بازسازی شناختی و راهبردهای یادگیری خودگردان بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان

صفحه 285-303
محسن شاکری نسب؛ حسین مهدیان؛ مهدی قاسمی مطلق

12.

مدل مناسب اجرای موفقیت‌آمیز آموزش آنلاین در مدارس بر اساس رویکرد نظریۀ داده‌بنیاد

صفحه 305-335
معصومه ویسی؛ فرانک موسوی؛ فرامرز ملکیان؛ محمدجواد کرم افروز

13.

اعتبار و اعتمادیابی الگوی اندازه‌گیری آمادگی یادگیری برخط در دانشجویان دوره‌های مجازی

صفحه 337-365
نوش آفرین صفری؛ محمود اکرامی؛ حسین حافظی؛ احمد کریمی دشتکی

14.

بررسی روند اعلام نیاز استان ها به معلمان جدید و تأثیر آن بر عملکرد دانشگاه فرهنگیان (مطالعۀ رشتۀ آموزش جغرافیا در بازۀ زمانی 1390 تا 1400)

صفحه 367-399
رسول شریفی نجف آبادی

15.

شناسایی چالش ها و نقاط قوت نظام رتبه‌بندی معلمان و ارائۀ الگویی برای کیفیت‌بخشی به آن

صفحه 401-424
زهرا عزیزی تراب؛ بهناز مهاجران؛ محمد حسنی

16.

بررسی برنامة درسی اخلاق‌محور دبستان‌های ژاپن نمونه‌ای برای بهبود تربیت اخلاقی در ایران

صفحه 425-455
محمدجواد لیاقتدار؛ زهرا میرمسیب

17.

مطالعۀ تطبیقی نظام کارورزی تربیت معلم ایران و سنگاپور

صفحه 457-485
خسرو نظری

18.

مدل ساختاری اعتیاد به اینترنت بر اساس خودتنظیمی تحصیلی با نقش میانجی درگیری تحصیلی

صفحه 487-510
حسن تیمورزاده؛ محمد محمدی پور؛ ابوالفضل بخشی پور

19.

بررسی نقش بازنمایی‏ ها در عملکرد حل مسئلۀ دانش ‏آموزان پایۀ هفتم در مسائل کلامی تناسبی

صفحه 511-534
اعظم رضایی؛ نسیم اصغری؛ محمد حسن بهزادی؛ احمد شاهورانی سمنانی؛ مهدی آژینی

20.

شناسایی عوامل، ملاک‌ها و نشانگرهای تسهیل‌کننده و بازدارندۀ کیفیت روابط میان‌فردی کارکنان مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای به روش پدیدارشناختی

صفحه 535-561
ساناز اکبرزاده؛ کیوان صالحی؛ میترا عزتی؛ امیر تیمورزاده

21.

نقش حس انسجام و باورهای امید در پیش بینی سازگاری تحصیلی دانش آموزان

صفحه 563-581
وحید فلاحی؛ محمد نریمانی؛ نسیم اسماعیلی؛ سیده سولماز موسوی

22.

مدل‌یابی نقش ابعاد رفتار شهروندی سازمانی معلمان در اثربخشی مدرسه (مطالعه‌ای در مدارس دورۀ متوسطۀ دوم منطقۀ پنج تهران)

صفحه 583-607
سیروس قنبری؛ جمال عبدالملکی؛ محسن احمدی؛ نسرین حیدری سورشجانی؛ مرتضی امانی

23.

مدل شناسایی مؤلفه‌های فرهنگ نوآوری در ادارات و آموزشگاه‌های مقطع متوسطۀ نظری شهر تهران

صفحه 609-630
جواد گلبان؛ هادی رزقی شیرسوار

24.

نیازسنجی فعالیت‌ها و دوره های آموزشی- ورزشی دانشگاه فرهنگیان در بخش همگانی و قهرمانی از دیدگاه دانشجومعلمان

صفحه 631-650
عباس اردستانی؛ افسانه شریفی

25.

شناسایی عوامل ارتقای تعهد سازمانی نیروی انسانی شاغل در دانشگاه فرهنگیان

صفحه 651-677
حسن شامیان؛ علیرضا بادله


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب